2022 - 2023 01.07.2022  -  30.04.2023
Vejledning

Basketball (BASK)

Alle træninger vil indeholde nogle forskellige grundlæggende basketball øvelser og så en sjov kamp at afslutte hver træning med. Intet er for svært til, at alle kan være med 🙂

Tilmeld/Læs mere - (1)

Bowls (BOWL)
Vi spiller bowls hver tirsdag i Toksværd hallen kl. 9.30 - 11.30. Alle er velkomne til en gratis prøvetime.
Bowls er et spil, hvor man ruller skævt vægtede eller lidt asymmetriske kugler, kaldet Bowls, nærmest til en mindre kugle.
Spillet foregår indendørs i hallen på filt-tæpper.
Alle kan deltage i spillet uanset alder, der er ingen forudsætning for at kende spillet i forvejen.
Hvis man har lyst, kan vi efterfølgende nyde medbragt kaffe i kantinen.
 

Tilmeld/Læs mere - (1)

Dans dig glad (DDG)
Beskrivelsen af holdet er på vej!
 

Tilmeld/Læs mere - (1)

Den fleksible løsning (FLEX)

For at skabe så stor fleksibilitet som muligt for at kunne dyrke motion i vores lokalområdet, har vi valgt at lave en betalingsform, vi kalder "DEN FLEKSIBLE LØSNING". Hvis du ønsker at deltage på flere hold for voksne, kan du med økonomisk forhold tilmelde dig "Den fleksible løsning" i stedet for de enkelte hold: Det koster kun 1000 kr. for en hel sæson at gå på alle disse hold pr. gymnast. Du skal ikke tilmelde dig det enkelte hold, men blot vælge "Den fleksible løsning".

Følgende hold er med i den fleksible løsning: 
Bowls
Ældremotion
Dans dig glad
Just Gym Dance
Styrk dig fit
Formiddagsmotion for alle
Motionsboksning 
Tilmeld/Læs mere - (1)

Five-a-side håndbold børn (FIVEB)
Kom og vær med til et sjovt boldspil: Five-a-side håndbold, hvor reglerne er en smule anderledes og bolden er blød. Det betyder ikke noget om du har spillet bold før, vi varmer op ved at lære nogle kasteteknikker og spiller "kamp" i løbet af timen. Vi er her for at få sved på panden og ikke mindst for at have det sjovt! Ses vi?
Tilmeld/Læs mere - (1)

Formiddagsmotion for alle (FMFA)

Glad motion, du kan vågne af. (m/k). 

Hvem har ikke lyst til at starte dagen på en sund og livsbekræftende måde, med god motion til glad musik. I løbet af timen vil vi få gang i hele kroppen (skuldre, nakke, arme, mave, ryg, hofter og ben), derudover vil vi træne balance og ved at sætte små lette øvelser sammen, vil vi også få trænet vores hjerner. Altså: god gammeldaws motion i nye klæ'r. 

Tilmeld/Læs mere - (1)

Formiddagsyoga (YOGAF)
Vi går langsomt frem, fordi det tager tid at integrere øvelser, dyb vejrtrækning og kropssansning. Vi arbejder både med øvelser, der vitaliserer og forbereder dagens aktiviteter og øvelser, der afspænder, giver ro og fordybelse. Alle kan være med også selvom yogaøvelserne kan udfordre og kræve styrke og smidighed - men øvelserne gøres med respekt for elevernes begrænsninger.

 
 
Tilmeld/Læs mere - (1)

Gulvfræserne m. sidevogn (0-2) (GULVF)
Har dit barn lyst til at bevæge sig og have det sjovt sammen med andre, vil voksen-barn gymnastik helt stikker være noget for jer. Du kan være forældre, bedsteforældre, nabo eller noget helt fjerde - bare du har lyst til at lege med. 

Vi skal udforske de mange sanser som udvikler sig eksplosivt i de første leveår. Gymnastiktimerne består af bevægelse, der stimulerer sanserne, hvorigennem grundmotorikkens udvikling styrkes.
 
Alle er velkomne på holdet og med flere års erfaring som instruktør, giver Dennis god plads til lege på alle børnenes niveau - og måske du kan få udfordre dig selv lidt også undervejs.
 
Rigtig godt med bare tæer eller gymnastik sko, så børnene kan stå fast.
Tilmeld/Læs mere - (1)

Jumping Fitness - onsdag (JFON)
Er du klar på at have det sjovt, mens du dyrker motion? Så er det nu skal melde dig til Jumping fitness.
Onsdags holdet er for nybegynder. Vi starter stille ud hvor vi lærer trampolinen at kende, samt de mest basale trin. Vi bygger langsomt mere og mere på, når vi har det basale på plads. Selvom onsdagsholdet er for nybegynder, så kan jeg garantere for at I får masser af sved på panden mens vi har det sjovt. På onsdagsholdet er alle velkomne, også selv man ikke er nybegynder, der er plads til glade motionister i alle former og størrelser. Vi gør plads til hinanden, og griner med hinanden og ikke ad hinanden - det med at koordinere arme og ben på samme tid kan til tider være sværere end man tror.
Vi starter hver træningen op med en kortere opvarming og dynamisk udstrækning, herefter hopper vi ca i 25 min, med indlagte pauser, så bruger vi ca. 10 på styrketræning, hvorefter vi slutter af med udstrækning.
General information om jumping fitness:
Jumping fitness er en sjov og anderledes træning som giver masser af sved på panden og smil på læben. Jumping fitness er en kombination af hurtige og langsomme hop, trin og sprint på trampolinen, som udføres til energisk musik.
Træningen udføres på specielt udviklede trampoliner med en blød affjedring som kan klare en vægt på op til 120 kg.
Jumping fitness er en skånsom træningsform for både knæ og ryg, samtidig med at det er en yderst effektiv og energisk træning hvor du får pulsen i vejret! Hvis du har nakke-, ryg-, hofte og knæproblemer anbefaler vi dig at prøve Jumping og slev opleve hvordan kroppen reagerer. Det er bestemt et forsøg værd og det kan være at du opdager en helt ny træningsform som du ikke kan være foruden. Hele kroppen bliver styrket og du får en fantastisk kardiotræning.
Jumping fitness kan dyrkes af alle, dog med få undtagelser:
Jumping fitness frarådes hvis du er gravid eller lige har født. Vi råder sig til at vente 4-6 måneder efter fødsel, herefter vil Jumping fitness være en god bækkenbundstræning. Jumping fitness frarådes endvidere i forbindelse med hjertesygdom.
Tilmeld/Læs mere - (1)

Jumping Fitness - tirsdag (JFTI)
Jumping fitness er en sjov og anderledes træning som giver masser af sved på panden og smil på læben. Jumping fitness er en kombination af hurtige og langsomme hop, trin og sprint på trampolinen, som udføres til energisk musik. 
 
Træningen udføres på specielt udviklede trampoliner med en blød affjedring som kan klare en vægt på op til 120 kg.
Jumping fitness er en skånsom træningsform for både knæ og ryg, samtidig med at det er en yderst effektiv og energisk træning hvor du får pulsen i vejret! Hvis du har nakke-, ryg-, hofte og knæproblemer anbefaler vi dig at prøve Jumping og selv opleve hvordan kroppen reagerer. Det er bestemt et forsøg værd og det kan være at du opdager en helt ny træningsform som du ikke kan være foruden. Hele kroppen bliver styrket og du får en fantastisk kardiotræning.
 
Lidt om mig:
Jeg er uddannet instruktør i Jumping fitness basic i august 2020. Jumping er en sjov og effektiv træningsform og jeg vil love dig at vi har en fest hver gang!

En træning starter med 10 opvarmning og dynamisk udtrækning, herefter hopper vi 35 min. inklusive indlagte pauser til forskellige energiske rytmer. Inden udstrækning kan der være plads til styrketræning med fokus på eks mave, balder/lår og arme.

På tirsdagsholdet vil der være indlagte drikkepauser mellem hver sang, hvor pulsen kan komme ned og væskebalancen kan plejes. På torsdagsholdet vil du opleve at man hopper til meget energisk musik og der vil være færre drikkepauser. På begge hold vil der være en rolig opstart og introduktion til de forskellige trin.
Uanset om du vælger at Jumpe på et eller flere hold, undgår du ikke at få sved på panden, så husk at medbringe håndklæde, vand og et par indendørssko.
 



Hvornår frarådes Jumping Fitness?
Er du gravid eller har du lige født, fraråder vi Jumping Fitness. Vi råder dit til at vente 4-6 måneder efter fødsel, herefter vil Jumping Fitness være en fantastisk bækkenbundstræning.
Jumping Fitness frarådes endvidere i forbindelse med hjertesygdom.
 
Tilmeld/Læs mere - (1)

Jumping Fusion - torsdag (JFTO)

JUMPING FITNESS FUSION er en blanding af almindelig JUMPING FITNESS og styrke træning.

Timen starter med jumping, midt i træningen vil der være 20 til 25 minutter med styrke øvelser.  Her bruges der også  musik. Vi træner ved at bruge vores egen kropsvægt, elastikker og glidepladder.

Styrke træningen foregår på selve trampolinen eller ved brug af trampolinen.


Træningen styrker også balance og kondition. Trampolinens støddæmpende virkning gør at led ikke bliver belastet på samme måde som ved fx almindelige hop. 

På FUISON holdet vil  fokus være på at styrke hele kroppen.

Du vil lave øvelser som mavebøjninger, planke, squat, armbøjninger, dips og andre sjove øvelser.


Der vil være mange gentagelser med korte pauser.


Træningen afsluttes med Jumping og udstrækning.


Tilmeld/Læs mere - (1)

Just Gym Dance (JGD)
Hvis du holder af nyere popmusik og ikke mindst at bevæge dig til musik, er mit hold lige noget for dig. Jeg byder på rytmisk fitness, som måske bedst beskrives som en blød zumba. Men bare rolig, du skal nok få sved på panden.

Jeg gør meget ud af at træne mormorarmene, balder og lår, og dertil gør vi brug af både håndvægte og hjemmestrikkede gulvklude. :-)

Vi starter hver time med en blid opvarmning og fortsætte med øvelserne i små intervaller, og slutter af med en kort men tiltrængt udstrækning.

Huske du kan få en gratis prøvetime, hvis du er interesseret, men usikker på om det lige er noget for dig.

Jeg glæder mig til at se dig!

 
 
 
Tilmeld/Læs mere - (1)

Krudtugler med vedhæng (3-5) (KRUDT)

Har dit barn lyst til at bevæge sig og have det sjovt sammen med andre? Har I lyst til aktiv leg og sjov, som udvikler jeres fællesskab og inspirerer? Så er krudtuglerne lige noget for dig.

På holdet nyder vi godt af en kæmpe gymnastiksal, utallige redskaber og plads til fri fantasi. Der vil være fart på fra start til slut, hvor vi udforsker hvad kroppen egentlig er i stand til. Vi har både plads til de vilde og de stille, hvor der stadig er behov for at have en voksen med i legen.


Alle er velkomne på holdet og med flere års erfaring som instruktør, giver Dennis god plads til at lege på alle børnenens niveau - og måske du selv bliver udfordret lidt også undervejes.


Det vil være en rigtig godt med bare tæer eller gymnastiksko, så børnene kan stå fast.


Tilmeld/Læs mere - (1)

LB-Juniormix (+8) (LBJM)
LB-Juniormix er et opvisningshold, der kombinerer springgymnastik, rytmisk gymnastik og dans.
 
På holdet vægter vi det sociale meget højt. Jo bedre gymnasterne har det med hinanden, desto bedre bliver miljøet for at udvikle sig. Derfor vil vi i løbet af træningerne arbejde meget med samarbejde og fællesskab, særligt på tværs af aldersgrupperne.
I løbet af sæsonen har vi planer om ekstratræninger, både i springcenter men også i vores egen hal, hvor vi i den grad har fokus på sammenholdet.
 
For at kunne udvikle gymnasterne bedst muligt, forventer vi at de har styr på de basale springelementer, herunder vejrmølle, araber, koldbøtte og afsæt i trampolin (ophop). Vi vil derfor forbeholde os retten til at flytte på den enkelte gymnast, hvis vi vurderer, at niveauet endnu ikke er der, hvor vi kan udvikle på det. Er man i tvivl om gymnasten har niveauet til, at få det optimale ud af træningen, så tag endelig kontakt til en af instruktørerne.
 
Vi er igen i år klar med et nyt og spændende tema, og vi håber at se en masse både nye og “gamle” friske gymnaster!
 
Tilmeld/Læs mere - (1)

Motionsboksning (BOKS)
Motionsboksning er for dig, der godt kan lide at få sved på panden og samtidig have det sjovt.
 
Vi kombinerer styrke- og konditionstræning og elementer fra boksetræning. Der er ikke særlige forudsætninger for at deltage, andet end at du kan lide at give den fuld gas i 75 minutter hver torsdag.
 
Vi sørger for at få alle med og hjælper dig med at tilpasse træningen, hvis du f.eks. har skader el. lignende. Til gengæld garanterer jeg dig, at du kommer i god form og får fat i alle muskelgrupper, samt sover godt om natten.
 
Kom endelig forbi til en prøvetime, så kan du se, om det er noget for dig.
 
Vi glæder mig til at se dig til sjov og hård træning.
 




Tilmeld/Læs mere - (1)

Motorik (MOTOR)
Holdet er for børn med motoriske udfordringer. Børn som har brug for et hold med ro og få deltager. Vi bruger redskaberne til at lege/øve/træne de forskellige grundøvelser. Vi slutter altid af med afslapning til rolig musik.
 
 
Tilmeld/Læs mere - (1)

Redskabsbane (+5) (REDSK)

Med "Redskabsbane" menes der, at vi har gymnastikstationer/øvelser, rundt i hele hallen. For at lære mest muligt i gymnastiktræning, er det vigtigt at få så mange gentagelser som overhovedet muligt og ingen spildtid såsom kø, samtidig at sikre et højt aktivitetsniveau. Så der vil være massere af redskaber, som gymnasterne kan boltre sig i, nogle med modtagning og andre uden.

Nogle redskaber bygges op mod samme resultat, så der øves del-del-helhed. Eksempelvis ved det være oplagt i forbindelse med saltoer, at have nogle kolbøttestationer og nogle afsætsstationer, som udøverne kan udføre på egen hånd, både for at undgå ventetid og sikre høj aktivitet, så det bliver sjovt at lære nyt.

Vi vil meget gerne have hjælpende hænder fra forældre med at flytte de mange redskaber frem og tilbage.

Tilmeld/Læs mere - (1)

RO-linger (ROli)

Velkommen til RO-lingerne.

Dette er holdet for dig, der kan være lidt udfordret på din sensitivitet.

Du har brug for, at der ikke er for meget larm omkring dig, ligesom der ikke skal være for mange mennesker i salen på en gang og du har det bedst med, at vi starter og slutter på sammen måde, ligesom flere ting er genkendelige i løbet af timen.

Motorisk kan du sagtens følge med dine jævnaldrende venner (hvis du er motorisk usikker, henviser jeg til Annes fantastiske Motorik hold om torsdagen). Du har det også bedst, når du har mor, far eller en anden voksen med dig til gymnastik.

Hvad skal vi lave til gymnastiktimerne? Vi skal lave alt det, man laver til gymnastik; vi skal løbe, kravle, hoppe, hinke, gå på line og en masse andet. Vi skal udfordre os på en stor redskabsbane og lave små motoriske serier - både med og uden musik.

Vi vil starte og slutte timen på samme måde hver gang, ligesom I vil opleve flere gentagelser. F.eks. den samme redskabsbane, de samme små motoriske serier med mere. Alt dette for at udvikle børnene og gøre det trygge i det genkendelige.

Tilmeld/Læs mere - (1)

Stjernemix (4-6) (STJER)

Vi skal have det sjovt med lege, sanglege, rim og remser, små redskaber, lege /øve de forskellige grundlege. Vi skal prøve at lave "farlige redskabsbaner". Vi vil i løbet af sæsonen holde bedsteforældredag, lygtedag og hvad vi ellers finder på.
 
Tilmeld/Læs mere - (1)

Ældremotion (ÆLD)
Ældremotion er et hold for både mænd og kvinder i en moden alder. Vi styrker musklerne, holder kroppen vedlige og bevægelig med siddende, stående og liggende øvelser. Vi træner med og uden redskaber, som gør det sjovt at være med i et hyggeligt fællesskab.



Tilmeld/Læs mere - (1)

Styrk dig fit (STYRK)

”Styrk dig fit” er holdet for dig, som gerne vil udfordre din krop med forskellige former for styrketræning.

Jeg vil bestræbe mig på, at vi kommer hele kroppen rundt og får styrket alle muskelgrupper og strammet op, der hvor behovet er størst. Fokus kan ændre sig fra gang til gang.

Vi vil i løbet af sæsonen benytte diverse træningsudstyr som for eksempel stepbænke, bodybars og håndvægte. Hvis du selv har noget af dette udstyr derhjemme, er du velkommen til at medbringe det til eget brug i timerne.

Om du går fra timerne med sved på panden og ømme muskler, er helt op til dig selv, men jeg lover at give dig muligheden for det :-)

Tilmeld/Læs mere - (1)