2021 - 2022 01.04.2021  -  31.03.2022
Vejledning

Ballroom Fitness (BRF)
Ballroom Fitness er dans som motion. Du lærer de traditionelle danse, som man ser i ”Vild med dans”, fx cha cha cha, vals, quick step, samba, jive mv. Alle er velkomne – også nybegyndere. Man danser alene - ikke med en partner. Ballroom Fitness er en festlig måde at motionere på - man bliver i godt humør af at danse!
 
 
Tilmeld/Læs mere - (1)

Bowls (BOWL)
Vi spiller bowls hver tirsdag i Toksværd hallen kl. 9.30 - 11.30. Alle er velkomne til en gratis prøvetime.
Bowls er et spil, hvor man ruller skævt vægtede eller lidt asymmetriske kugler, kaldet Bowls, nærmest til en mindre kugle.
Spillet foregår indendørs i hallen på filt-tæpper.
Alle kan deltage i spillet uanset alder, der er ingen forudsætning for at kende spillet i forvejen.
Hvis man har lyst, kan vi efterfølgende nyde medbragt kaffe i kantinen.
 

Tilmeld/Læs mere - (1)

Dansemusene (6-8) (DANS)
Dansemusene er et hold for børn, der har lyst til at have det sjovt. På dette hold danser vi til musik de fleste børn nok kender. I timerne vil børnene både lære danse- og rytmesekvenser, samt vil vi lege forskellige lege med dem. Vi vel gerne gøre dette til et hold dine børn kan huske for at være sjovt, men også produktivt. Vi håber i vil komme glade, og klar på at have det sjovt. 
Tilmeld/Læs mere - (1)

Den fleksible løsning (FLEX)

For at skabe så stor fleksibilitet som muligt for at kunne dyrke motion i vores lokalområdet, har vi valgt at lave en betalingsform, vi kalder "DEN FLEKSIBLE LØSNING". Hvis du ønsker at deltage på flere hold for voksne, kan du med økonomisk forhold tilmelde dig "Den fleksible løsning" i stedet for de enkelte hold: Det koster kun 1000 kr. for en hel sæson at gå på alle disse hold pr. gymnast. Du skal ikke tilmelde dig det enkelte hold, men blot vælge "Den fleksible løsning".

Følgende hold er med i den fleksible løsning: 
Bowls
Ældremotion
Ballroom Fitness
Hold hjernen frisk
Five-a-side 
Just Gym Dance
Motionsboksning 
Tilmeld/Læs mere - (1)

Five-a-side håndbold (FIVEV)
Gør comeback på håndboldbanen med motionshåndbold for tidligere håndboldspillere, eller - hvis du er nybegynder - kom og prøv noget helt nyt!

Five-a-side Håndbold er et fem-mod-fem-spil på en forkortet bane uden dommer, men med fuld knald på - dog uden fysisk kontakt som ved almindelig håndbold. En helt ny bold med et godt greb er udviklet til spillet, og der er masser af muligheder for at blære sig, selvom bolden er blødere end en klassisk håndbold.

Så savner du at smide bolden i mål og råbe "retur!" bagefter til dine holdkammerater? Eller en tår at drikke i omklædningsrummet efter en god gang bold? Så er Five-a-side Håndbold et spil for dig.

Småskader, en travl hverdag eller lidt bonuskilo på maven er ingen hindring  

Kom frisk 
Tilmeld/Læs mere - (1)

Five-a-side håndbold børn (FIVEB)
Kom og vær med til et sjovt boldspil: Five-a-side håndbold, hvor reglerne er en smule anderledes og bolden er blød. Det betyder ikke noget om du har spillet bold før, vi varmer op ved at lære nogle kasteteknikker og spiller "kamp" i løbet af timen. Vi er her for at få sved på panden og ikke mindst for at have det sjovt! Ses vi?
Tilmeld/Læs mere - (1)

Formiddagsyoga (YOGAF)
Vi går langsomt frem, fordi det tager tid at integrere øvelser, dyb vejrtrækning og kropssansning. Vi arbejder både med øvelser, der vitaliserer og forbereder dagens aktiviteter og øvelser, der afspænder, giver ro og fordybelse. Sanne og Sanne skifter til at undervise og denne vekslen giver en bred introduktion til krop - meditation - sundhed. Alle kan være med også selvom yogaøvelserne kan udfordre og kræve styrke og smidighed - men øvelserne gøres med respekt for elevernes begrænsninger.
 
 
 
Tilmeld/Læs mere - (1)

Gulvfræserne m. vedhæng (0-2) (GULVF)
Har dit barn lyst til at bevæge sig og have det sjovt sammen med andre, vil voksen-barn gymnastik helt stikker være noget for jer. Du kan være forældre, bedsteforældre, nabo eller noget helt fjerde - bare du har lyst til at lege med. 

Vi skal udforske de mange sanser som udvikler sig eksplosivt i de første leveår. Gymnastiktimerne består af bevægelse, der stimulerer sanserne, hvorigennem grundmotorikkens udvikling styrkes.
 
Alle er velkomne på holdet og med flere års erfaring som instruktør, giver Dennis god plads til lege på alle børnenes niveau - og måske du kan få udfordre dig selv lidt også undervejs.
 
Rigtig godt med bare tæer eller gymnastik sko, så børnene kan stå fast.
Tilmeld/Læs mere - (1)

Jumping Fitness - onsdag (JUMP3)
Er du klar på at have det sjovt, mens du dyrker motion? Så er det nu skal melde dig til Jumping fitness.
Onsdags holdet er for nybegynder. Vi starter stille ud hvor vi lærer trampolinen at kende, samt de mest basale trin. Vi bygger langsomt mere og mere på, når vi har det basale på plads. Selvom onsdagsholdet er for nybegynder, så kan jeg garantere for at I får masser af sved på panden mens vi har det sjovt. På onsdagsholdet er alle velkomne, også selv man ikke er nybegynder, der er plads til glade motionister i alle former og størrelser. Vi gør plads til hinanden, og griner med hinanden og ikke ad hinanden - det med at koordinere arme og ben på samme tid kan til tider være sværere end man tror.
Vi starter hver træningen op med en kortere opvarming og dynamisk udstrækning, herefter hopper vi ca i 25 min, med indlagte pauser, så bruger vi ca. 10 på styrketræning, hvorefter vi slutter af med udstrækning.
General information om jumping fitness:
Jumping fitness er en sjov og anderledes træning som giver masser af sved på panden og smil på læben. Jumping fitness er en kombination af hurtige og langsomme hop, trin og sprint på trampolinen, som udføres til energisk musik.
Træningen udføres på specielt udviklede trampoliner med en blød affjedring som kan klare en vægt på op til 120 kg.
Jumping fitness er en skånsom træningsform for både knæ og ryg, samtidig med at det er en yderst effektiv og energisk træning hvor du får pulsen i vejret! Hvis du har nakke-, ryg-, hofte og knæproblemer anbefaler vi dig at prøve Jumping og slev opleve hvordan kroppen reagerer. Det er bestemt et forsøg værd og det kan være at du opdager en helt ny træningsform som du ikke kan være foruden. Hele kroppen bliver styrket og du får en fantastisk kardiotræning.
Jumping fitness kan dyrkes af alle, dog med få undtagelser:
Jumping fitness frarådes hvis du er gravid eller lige har født. Vi råder sig til at vente 4-6 måneder efter fødsel, herefter vil Jumping fitness være en god bækkenbundstræning. Jumping fitness frarådes endvidere i forbindelse med hjertesygdom.
Tilmeld/Læs mere - (1)

Jumping Fitness - tirsdag (JUMP1)
Jumping fitness er en sjov og anderledes træning som giver masser af sved på panden og smil på læben. Jumping fitness er en kombination af hurtige og langsomme hop, trin og sprint på trampolinen, som udføres til energisk musik. 
 
Træningen udføres på specielt udviklede trampoliner med en blød affjedring som kan klare en vægt på op til 120 kg.
Jumping fitness er en skånsom træningsform for både knæ og ryg, samtidig med at det er en yderst effektiv og energisk træning hvor du får pulsen i vejret! Hvis du har nakke-, ryg-, hofte og knæproblemer anbefaler vi dig at prøve Jumping og selv opleve hvordan kroppen reagerer. Det er bestemt et forsøg værd og det kan være at du opdager en helt ny træningsform som du ikke kan være foruden. Hele kroppen bliver styrket og du får en fantastisk kardiotræning.
 
Lidt om mig:
Jeg er uddannet instruktør i Jumping fitness basic i august 2020. Jumping er en sjov og effektiv træningsform og jeg vil love dig at vi har en fest hver gang!

En træning starter med 10 opvarmning og dynamisk udtrækning, herefter hopper vi 35 min. inklusive indlagte pauser til forskellige energiske rytmer. Inden udstrækning kan der være plads til styrketræning med fokus på eks mave, balder/lår og arme.

På tirsdagsholdet vil der være indlagte drikkepauser mellem hver sang, hvor pulsen kan komme ned og væskebalancen kan plejes. På torsdagsholdet vil du opleve at man hopper til meget energisk musik og der vil være færre drikkepauser. På begge hold vil der være en rolig opstart og introduktion til de forskellige trin.
Uanset om du vælger at Jumpe på et eller flere hold, undgår du ikke at få sved på panden, så husk at medbringe håndklæde, vand og et par indendørssko.
 



Hvornår frarådes Jumping Fitness?
Er du gravid eller har du lige født, fraråder vi Jumping Fitness. Vi råder dit til at vente 4-6 måneder efter fødsel, herefter vil Jumping Fitness være en fantastisk bækkenbundstræning.
Jumping Fitness frarådes endvidere i forbindelse med hjertesygdom.
 
Tilmeld/Læs mere - (1)

Jumping Fitness - torsdag (JUMP2)
Jumping fitness er en sjov og anderledes træning som giver masser af sved på panden og smil på læben. Jumping fitness er en kombination af hurtige og langsomme hop, trin og sprint på trampolinen, som udføres til energisk musik.

Træningen udføres på specielt udviklede trampoliner med en blød affjedring som kan klare en vægt på op til 120 kg.
Jumping fitness er en skånsom træningsform for både knæ og ryg, samtidig med at det er en yderst effektiv og energisk træning hvor du får pulsen i vejret! Hvis du har nakke-, ryg-, hofte og knæproblemer anbefaler vi dig at prøve Jumping og selv opleve hvordan kroppen reagerer. Det er bestemt et forsøg værd og det kan være at du opdager en helt ny træningsform som du ikke kan være foruden. Hele kroppen bliver styrket og du får en fantastisk kardiotræning.

Lidt om mig:
Jeg er uddannet instruktør i Jumping fitness basic i august 2020. Jumping er en sjov og effektiv træningsform og jeg vil love dig at vi har en fest hver gang!

En træning starter med 10 opvarmning og dynamisk udtrækning, herefter hopper vi 35 min. inklusive indlagte pauser til forskellige energiske rytmer. Inden udstrækning kan der være plads til styrketræning med fokus på eks mave, balder/lår og arme.

På tirsdagsholdet vil der være indlagte drikkepauser mellem hver sang, hvor pulsen kan komme ned og væskebalancen kan plejes. På torsdagsholdet vil du opleve at man hopper til meget energisk musik og der vil være færre drikkepauser. På begge hold vil der være en rolig opstart og introduktion til de forskellige trin.
Uanset om du vælger at Jumpe på et eller flere hold, undgår du ikke at få sved på panden, så husk at medbringe håndklæde, vand og et par indendørssko.



Hvornår frarådes Jumping Fitness?
Er du gravid eller har du lige født, fraråder vi Jumping Fitness. Vi råder dit til at vente 4-6 måneder efter fødsel, herefter vil Jumping Fitness være en fantastisk bækkenbundstræning.
Jumping Fitness frarådes endvidere i forbindelse med hjertesygdom.
Tilmeld/Læs mere - (1)

Jumping Fitness super begynder (JFSB)
Da jeg første gang opdagede jumping fitness, tænkte jeg, at det kunne jeg virkelig godt tænke mig at melde mig til, men straks meldte sig en masse tanker inde i mit hoved.
- er jeg ikke for gammel?
- er jeg ikke for tyk?
- jeg har ikke kondition til det tempo
- jeg vil ikke være til grin, besvær, trække niveauet ned for de unge og trænede.
Derfor blev jeg lidt glad, da jeg blev spurgt, om jeg havde lyst til at starte et hold for alle os der tumler med disse tanker. Dette hold er for super begyndere, men jeg lover at vi nok skal få sved på panden alligevel. Vi lægger ud med stille og rolig opvarmning og fortsætter i det tempo som vi alle kan klare. Hopperiet krydres med god og glad musik.
Tilmeld/Læs mere - (1)

Just Gym Dance (JGD)
Hvis du holder af nyere popmusik og ikke mindst at bevæge dig til musik, er mit hold lige noget for dig. Jeg byder på rytmisk fitness, som måske bedst beskrives som en blød zumba. Men bare rolig, du skal nok få sved på panden.

Jeg gør meget ud af at træne mormorarmene, balder og lår, og dertil gør vi brug af både håndvægte og hjemmestrikkede gulvklude. :-)

Vi starter hver time med en blid opvarmning og fortsætte med øvelserne i små intervaller, og slutter af med en kort men tiltrængt udstrækning.

Huske du kan få en gratis prøvetime, hvis du er interesseret, men usikker på om det lige er noget for dig.

Jeg glæder mig til at se dig!

 
 
 
Tilmeld/Læs mere - (1)

Krudtugler med forældre (3-5) (KRUDT)
Dette hold er for drenge og piger fra 3-5 år, der elsker at bruge og udfordre kroppen sammen med deres forældre, bedsteforældre eller en helt anden, der har lyst til at bruge en times gymnastik på barnet. Vi skal have styrket motorik og bevægelse, derfor skal vi krybe, kravle, trille, hoppe (ned), og løbe. Vi skal prøve kræfter med forskellige forhindringsbaner, grine og lege. Timerne vil starte og slutte på samme måde, for at gøre det genkendeligt, og vi vil også lave samme opvarmning hver gang – og når vi er blevet rigtig gode, skal vi vise det noget af det til gymnastikopvisningen. Gymnastik skal være sjovt derfor er hver enkelt med på egne præmisser og kommer til at udfordre egne grænser.
 
Det er god ide, at barnet har bare fødder eller gymnastiksko på (ikke strømper) så barnet står bedre fast, når vi skal bevæge os. Det kan også være en god ide at medbringe en drikkedunk, da man godt kan blive tørstig, når man rører sig meget. Jeg har en forventning om, at forældrene deltager aktivt, både under opvarmning, ved opsætning af redskabsbane og når der skal ryddes op.

 

  
Tilmeld/Læs mere - (0)

LB-Juniormix (+8) (LBJM)
LB-Juniormix er et opvisningshold, der kombinerer springgymnastik, rytmisk gymnastik og dans.
 
På holdet vægter vi det sociale meget højt. Jo bedre gymnasterne har det med hinanden, desto bedre bliver miljøet for at udvikle sig. Derfor vil vi i løbet af træningerne arbejde meget med samarbejde og fællesskab, særligt på tværs af aldersgrupperne.
I løbet af sæsonen har vi planer om ekstratræninger, både i springcenter men også i vores egen hal, hvor vi i den grad har fokus på sammenholdet.
 
For at kunne udvikle gymnasterne bedst muligt, forventer vi at de har styr på de basale springelementer, herunder vejrmølle, araber, koldbøtte og afsæt i trampolin (ophop). Vi vil derfor forbeholde os retten til at flytte på den enkelte gymnast, hvis vi vurderer, at niveauet endnu ikke er der, hvor vi kan udvikle på det. Er man i tvivl om gymnasten har niveauet til, at få det optimale ud af træningen, så tag endelig kontakt til en af instruktørerne.
 
Vi er igen i år klar med et nyt og spændende tema, og vi håber at se en masse både nye og “gamle” friske gymnaster!
 
Tilmeld/Læs mere - (1)

Motionsboksning (BOKS)
Motionsboksning er for dig, der godt kan lide at få sved på panden og samtidig have det sjovt.
 
Jeg kombinerer styrke- og konditionstræning og elementer fra boksetræning. Der er ikke særlige forudsætninger for at deltage, andet end at du kan lide at give den fuld gas i 75 minutter hver torsdag.
 
Jeg sørger for at få alle med og hjælper dig med at tilpasse træningen, hvis du f.eks. har skader el. lignende. Til gengæld garanterer jeg dig, at du kommer i god form og får fat i alle muskelgrupper, samt sover godt om natten.
 
Kom endelig forbi til en prøvetime, så kan du se, om det er noget for dig.
 
Jeg glæder mig til at se dig til sjov og hård træning.
 
 
For ris/ros eller spørgsmål, kontakt bestyrelsen / Dan på telefon 22531215 
Tilmeld/Læs mere - (1)

Motorik (MOTOR)
Holdet er for børn med motoriske udfordringer. Børn som har brug for et hold med ro og få deltager. Vi bruger redskaberne til at lege/øve/træne de forskellige grundøvelser. Vi slutter altid af med afslapning til rolig musik.
 
 
Tilmeld/Læs mere - (1)

Q´erne (LBQ)

Er du pige/kvinde over 25 år, og er du til bevægelse, rytmisk gymnastik til forskelligt musik ?

Kan du lide følelsen af team ånd, af at vi trækker i samme retning, medens vi arbejder mod samme mål, sæsonens opvisninger ?

Er du indstillet på at have det sjovt, mens vi arbejder med de vigtigste elementer i gymnastikken Styrke/udholdenhed, kondition, smidighed, balance, koordination og hvor vi undervejs i det svedige arbejde får tryllet et alsidigt opvisningprogram frem. ?

HVIS JA til bare et enkelt spørgsmål, så er QERNE holdet for dig.

Glæder mig til se dig på holdet 

Målgruppe fra 25 år.  
 
Tilmeld/Læs mere - (1)

Springspirer (+5) (SPRSP)
Springspirer er for springgymnaster på begynder- og letøvet niveau. Her har vi fokus på den basale grundteknik, som er nødvendig for at kunne videreudvikle gymnasten. I løbet af sæsonen vil vi arbejde med forskellige redskabsstationer og opbygninger. Derudover vil gymnasterne blive introduceret til rytmisk gymnastik.
Vi glæder os til en sjov og spændende sæson!
Tilmeld/Læs mere - (1)

Stjernemix (4-6) (STJER)

Vi skal have det sjovt med lege, sanglege, rim og remser, små redskaber, lege /øve de forskellige grundlege. Vi skal prøve at lave "farlige redskabsbaner". Vi vil i løbet af sæsonen holde bedsteforældredag, lygtedag og hvad vi ellers finder på.
 
Tilmeld/Læs mere - (1)

Yoga M/K (YOMK)
Vi går langsomt frem, fordi det tager tid at integrere øvelser, dyb vejrtrækning og kropssansning. Vi arbejder både med øvelser, der vitaliserer og forbereder dagens aktiviteter og øvelser, der afspænder, giver ro og fordybelse. Alle kan være med også selvom yogaøvelserne kan udfordre og kræve styrke og smidighed - men øvelserne gøres med respekt for elevernes begrænsninger. Holdet er for let øvede.
 
 Træningsdage i 2021:

 22/09

 29/09

 03/10

 27/10

 03/11

 10/11

 17/11

 24/11

 01/12

 09/12 

 Der vil være en pause omkring jul, og instruktøren vil meddele træningsdagene efter jul, senere på sæsonen. 
 
 
 
Tilmeld/Læs mere - (1)

Ældremotion (ÆLD)
Ældremotion er et hold for både mænd og kvinder i en moden alder. Vi styrker musklerne, holder kroppen vedlige og bevægelig med siddende, stående og liggende øvelser. Vi træner med og uden redskaber, som gør det sjovt at være med i et hyggeligt fællesskab.
 
Tilmeld/Læs mere - (1)